כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299 |
0
אולי תאהב/י גם
מתכוני קוקטיילים – טיפים ומתכונים לקוקטיילים ביתיים
לא ברור בדיוק מתי נכנסה המילה "מיקסולוג" ללקסיקון הקולינרי, אבל אין ספק שמאז היא רק צברה תאוצה. בניגוד למה שחושבים לפעמים, לא מדובר ...
הזמנת יין באינטרנט – איפה משתלם לקנות יין אונליין
האהבה ליין היא אהבה שמשותפת להמון אנשים. יין נחשב למשקה האלים, הוא מלווה באופן מושלם ארוחות, וכיף לשתות אותו גם בצורה קז'ואלית בבית, ...
יינות בוטיק בישראל – מדריך יקבי בוטיק מובילים ומומלצים בארץ
מחפשים יינות בוטיק מומלצים? הגעתם למקום הנכון. צוות מומחי המשקאות של "משקאות מנדלסון חשין", גיבש עבורכם מדריך של יקבים מובילים בישראל. מהם המאפיינים ...

וויסקי סינגל מאלט מומלץ – איך לבחור וויסקי וסוגי וויסקי שונים?

וויסקי הוא אחד המשקאות החריפים הוורסטיליים ביותר, עם עשרות שיטות הכנה וזיקוק שונות. במאמר הבא נעסוק במגוון סוגי וויסקי סינגל מאלט, איך מייצרים וויסקי סינגל מאלט? מהם ההבדלים בין שיטות הייצור השונות? והיכן אפשר למצוא את כל סוגי הוויסקי של המותגים המובילים במחירים הטובים ביותר? כל התשובות במאמר הבא.

 

מה זה סינגל מאלט?

הוויסקי הוא משקה חריף נפוץ ופופולארי למדי, כאשר ישנן עשרות דרכים שונות לזקק אותו וליצור אותו. סינגל מאלט הוא ויסקי הנחשב לאיכותי יותר והוא מיוצר אך ורק מלתת שעורה, במזקקה יחידה ורק בזיקוק דודי. טעמו מאופיין כממוקד יותר בהשוואה ליתר סוגי הוויסקי ולכן נעשית הקפדה יתרה על חומרי הגלם וטכניקת הזיקוק בזמן ההכנה. מזקקות הסינגל מאלט נפוצות כיום בעיקר בסקוטלנד כאשר טעמו של הסינגל מושפע ומאופיין לפי האזור בו יוצר. על פי המסורת ניתן לחלק את טעם הוויסקי לארבע אזורים גאוגרפיים שונים ברחבי סקוטלנד.

 

סינגל מאלט מומלץ – המאפיינים של ויסקי סינגל איכותי?

הסינגל מאלט הוא וויסקי ייחודי מיתר סוגי הוויסקי ועל מנת להגיע לתוצר סופי מוצלח על המזקקות לקחת עצמן לקצה ולשמור על מספר של קווים מנחים במשך זמן ההכנה:

  • חומרי גלם – הבסיס של כל מוצר איכותי הוא חומרי גלם משובחים, הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת כאשר מדובר בזיקוק והכנה של ויסקי. המזקקות לוקחות בחשבון כי כל פרט קטן הוא חשוב, החל מהמים בהם עושים שימוש דרך התבלינים בהם מתבלים את הנוזל ועד לחביות העץ בהן ייעשה היישון הסופי.
  • תהליך ההכנה – לצד ההקפדה על חומרי גלם טובים ככל הניתן, יש להקפיד גם על תהליך ייצור נכון ומדויק. יש לספק לוויסקי את זמן ההכנה הנדרש ואת תנאי ההכנה האופטימאליים. חלק נוסף בכך הוא הידע והניסיון שצברו המזקקות הוותיקות בסקוטלנד וביתר חלקי העולם.
  • יישון – היישון הוא החלק הלפני האחרון בתהליך ההכנה של הוויסקי. יש לעשות אותו תחת כל התנאים הנדרשים מבחינת טמפרטורה, תאורה וכו, וכמובן יש להקפיד על יישון הנוזל בחביות עץ איכותיות. טעם העץ עובר לנוזל ומעניק לו עומק טעמים נוסף. בכל הנוגע לוויסקי, יישון ארוך ככל הניתן נחשב לטוב יותר.

 

איך מייצרים וויסקי?

תהליך הכנת הוויסקי כולל לא פחות מחמישה שלבי הכנה שונים. כל מזקקה עשויה לנקוט בשיטת הכנה מעט שונה, אך ככלל התהליך יהיה דומה ברובו:

  • הלתתה – בשלב זה משרים את גרעיני השעורה במים למשך מספר ימים ומניחים להם לנבוט. לאחר מכן מעבירים אותם במכשיר דמוי כבשן המפסיק את פעולת ההנבטה ומוסיף טעם נוסף לגרעינים. לאחר שלב זה נקראים הגרעינים "לתת שעורה" וניתן להתחיל לעבוד איתם.
  • התססה – את הלתת טוחנים לאבקה גסה ומערבבים עם מים ומחממים עד לחום של 67 מעלות. שואבים את המים ומרתיחים פעם נוספת ועוד אחת. בתום התהליך מתקבל נוזל מתוק, אותו מקררים לטמפרטורה של 20 מעלות ואליו מוסיפים שמרים על מנת להתחיל בתהליך ההתססה ויצירת הכוהל.
  • זיקוק – השלב הבא הוא לזקק את הנוזל בשיטת זיקוק דודי. זוהי השיטה המסורתית והעתיקה ביותר ובעיקרה מחממים את הנוזל בדוד נחושת ענקי עד להתאדות האלכוהול. האלכוהול המאודה נקלט בצינורות ונאסף עד לקבלת הנוזל המסונן. שיטה זו לוקחת זמן ומצריכה סובלנות, לכן היא נחשבת לאיכותית יותר והתוצרים שלה לטובים יותר.
  • יישון – את הנוזל מעבירים ליישון בחביות עץ, לרוב עץ אלון איכותי. זמן היישון המינימאלי הוא של שלוש שנים, אך ניתן ליישן את הנוזל גם עד לכ-21 שנים ברצף, ואף יותר. במהלך היישון יספוג הנוזל ארומה מחבית העץ ויקבל את הצבע הזהוב והאייקוני שלו.
  • סינון – השלב האחרון הוא לסנן את הנוזל בפעם האחרונה לפני הבקבוק. מקררים את הנוזל עד לטמפרטורה של 0 מעלות, ומעבירים אותו דרך מסנן דק במיוחד. עכשיו מוכן הוויסקי וניתן לשלוח אותו לבקבוק ולשיווק ברחבי העולם.

 

איפה קונים וויסקי סינגל מאלט – סוגים מגוונים, מחיר אטרקטיבי

את כל מותגי הסינגל מאלט המובילים בעולם תוכלו לרכוש במחיר אטרקטיבי במיוחד רק בחנויות של "משקאות מנדלסון חשין". בנוסף לסניפים הפיזיים שלנו, העמדנו לרשותכם גם אתר אינטרנט חדשני דרכו תוכלו לבצע רכישה מקוונת מהירה ונוחה. לצפייה בקטלוג הוויסקי שלנו ובקטלוג המוצרים המלא לחצו >>>כאן<<<

 

 

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.