כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
יינות בוטיק בישראל – מדריך יקבי בוטיק מובילים ומומלצים בארץ
מחפשים יינות בוטיק מומלצים? הגעתם למקום הנכון. צוות מומחי המשקאות של "משקאות מנדלסון חשין", גיבש עבורכם מדריך של יקבים מובילים בישראל. מהם המאפיינים ...
סוגי ערק מומלצים: המדריך לחובבי האניס
אוהבי אלכוהול (ואנשים בכלל) מתחלקים לשתי קבוצות - אלה שאוהבים טעמי אניס, ואלה שלא יכולים להתקרב אליהם. בין משקאות האניס הפופולריים והאהובים במיוחד ...
הזמנת יין באינטרנט – איפה משתלם לקנות יין אונליין
האהבה ליין היא אהבה שמשותפת להמון אנשים. יין נחשב למשקה האלים, הוא מלווה באופן מושלם ארוחות, וכיף לשתות אותו גם בצורה קז'ואלית בבית, ...

מתכון למרגריטה – כך מכינים את אחד הקוקטיילים האהובים בעולם

קשה למצוא תפריט קוקטיילים שלא מכיל וריאציה כל שהיא של קוקטייל מרגריטה, מהקוקטיילים הנמכרים והפופולריים ביותר בעולם. לא לחינם מדובר באחד הקוקטיילים הראשונים שנלמדים בכל קורס ברמנים. מצד אחד הוא פשוט להכנה, ומצד שני מאפשר לתרגל כמה מיומנויות בסיסיות וללמוד איך לדייק את המתכון, כדי להגיש לאורחים את המרגריטה המושלמת.

 

מה זה קוקטייל מרגריטה?

מרגריטה (Margarita) היא שם כללי למשפחה של קוקטיילים, המבוססים על טקילה. מרגריטה קלאסית מכילה קוואנטרו או טריפל סק (ליקרים בטעם תפוז) ומיץ ליים טרי, והיא מוגשת בשתי גרסאות בסיסיות. האחת היא מרגריטה קפואה במרקם של ברד, שמכינים בבלנדר. השניה היא משקה שעובר ניעור בשייקר עם קרח, ומסונן לכוס קפואה. שניהם מוגשים בכוס ייעודית שנקראת על שם הקוקטייל, כאשר את שפת הכוס מרטיבים במיץ ליים וטובלים במלח. על אף הדיוק של המתכון הקלאסי, ישנם ברמנים המשנים את היחסים בין המרכיבים, בהתאם לטעמם ולסוג הטקילה.

ככל הידוע, מתכון מרגריטה הופיע לראשונה במדריך ברמנים שיצא לאור בשנת 1936. ישנן סברות שונות לגבי זהות האישה שעל שמה נקרא המשקה. המקובלת שבהן היא שמדובר בשחקנית מרג'ורי (מרגרט) קינג. לפי הסיפור, בתקופת היובש הידועה של שנות ה-30 בארה"ב, היא היתה חוצה את הגבול למקסיקו כדי ליהנות מהקוקטייל.

 

מתכון למרגריטה קלאסית

כדי להכין מרגריטה קלאסית, נדרשים מספר חומרים וכלי עזר בודדים. כדאי להכין אותו בבית מכיוון שהוא אהוב מאד ודורש מיומנות בסיסית בלבד. להלן המתכון המלא:

חומרים לכוס אחת:

60 מ"ל טקילה איכותית

30 מ"ל ליקר תפוז

30 מ"ל מיץ ליים סחוט טרי

קרח

פלח לימון/ליים או סליל קליפת לימון, לקישוט

הציוד הנדרש:

שייקר או בלנדר

ג'יגר (כוסית מדידה)

מסחטת לימון

כוס מרגריטה או כוס אחרת, שאוחסנה מראש במקפיא

ההכנה:

מרטיבים את שולי הכוס הקפואה בעזרת פלח לימון או ליים. טובלים בצלחת עם מלח, ליצירת "כתר".

יוצקים את המרכיבים לשייקר עם קרח ומנערים היטב.

מסננים את המשקה לכוס, מניחים סליל קליפת לימון או פלח לימון ומגישים מיד.

אם רוצים להכין מרגריטה קפואה, יוצקים את הרכיבים למיכל של בלנדר, מוסיפים קרח בשפע וטוחנים למרקם של ברד.

 

מרגריטה בטעמים

עם השנים, על בסיס המרגריטה הקלאסית נוצרו לא מעט גרסאות בטעמים שונים, שמאפשרות לכל אחד למצוא את המרגריטה האהובה עליו. ברמנים רבים ישמחו גם לאלתר ולהגיש קוקטייל מרגריטה לפי טעמם של האורחים. הנה כמה דוגמאות בולטות, שעם הזמן הפכו לפופולריות בזכות עצמן:

  • מרגריטה מעושנת – מתכון שמכיל גם מזקל, משקה נוסף המיוצר מצמח האגבה. כמות הטקילה מופחתת בהתאם, ואת המלח נהוג להחליף במלח מעושן.
  • מרגריטה פיקנטית – מרגריטה שמוסיפים לה פלפל צ'ילי קצוץ, ומעטרים במלח עם מעט צ'ילי גרוס.
  • מרגריטה פירותית – הגיוון הכי נפוץ למרגריטה, שמוסיפים לה 20 מ"ל מיץ פירות טרי. בין היתר אלה יכולים להיות מיץ תות, מנגו, אננס, אבטיח ועוד. יש המוסיפים לה גם תיבול מעניין, כמו ג'ינג'ר, למון גראס, כוסברה ותבלינים כתושים.

 

איך בוחרים טקילה למרגריטה?

ככלל, כל קוקטייל שרוצים להכין ברמה הגבוהה ביותר, צריך להיות מבוסס על אלכוהול איכותי. גם במקרה של המרגריטה, כדאי להכין אותה עם טקילה מבית היוצר של אחת החברות המובילות בעולם, רצוי ברמת פרימיום. לכל אחד מהסוגים האיכותיים הללו ישנו טעם מעט שונה, רמת מורכבות אחרת, מרקם חלק או מחוספס וכדומה. כדאי להתחבר לטעם של הטקילה הספציפית, אך אם רוצים לקלוע לטעמם של רבים, מומלץ לרכוש בקבוק של טקילה חלקה ובעלת טעמים מאוזנים ולא תוקפניים. כמה מהמותגים המוכרים והמומלצים ביותר הם: דון חוליו, פטרון, קוארבו, סיארה, 1800 ועוד. את רוב מותגי הטקילה ניתן להשיג ברמות איכות שונות.

 

משקאות מנדלסון חשין – אלכוהול איכותי להכנת מרגריטה

אנחנו ב"משקאות מנדלסון חשין" יודעים, שמרכיבים איכותיים עושים את כל ההבדל בין קוקטייל משובח לקוקטייל סתמי ולא מאוזן. לכן היה לנו חשוב לאפשר לכם לבחור את הטקילה למרגריטה שלכם, מתוך מבחר גדול של סוגי טקילה איכותיים. בחנות האינטרנטית שלנו תוכלו למצוא את המותגים המובילים בעולם, בדרגות איכות שונות ובטווח מחירים רחב. לצידם, תמצאו גם ליקרים בטעם תפוז, ביניהם קואנטרו ו-טריפל סק. אתם מוזמנים להתרשם ממבחר המשקאות שבאתר, למצוא את אלה שאתם מעדיפים ולהזמין אותם בקלות עד פתח הבית. כך תוכלו להכין לעצמכם ולאורחים שלכם את המרגריטות הטובות והטעימות ביותר. אם יש לכם שאלות נוספות, אל תהססו לצלצל אלינו לטלפון 054-8743974

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.