כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
מדריך קוניאק – קוניאק מומלץ, סוגים, המלצות ומחירים
אלכוהול איכותי משחק חלק מרכזי בהמון מפגשים חברתיים. אנשים מחפשים אחר קצת יותר מוודקה רדבול, ומנסים למצוא את עצמם מבין המגוון העצום שאפשר ...
אלכוהול לחתונה – איזה אלכוהול מומלץ ואיפה לקנות?
מתחתנים? מתכננים אירוע גדול עם הרבה אלכוהול? המאמר הזה בשבילכם. צוות המומחים של "משקאות מנדלסון חשין" גיבש עבורכם מדריך מפורט הנוגע בכל הקשור ...
מדריך ג'ין – סוגי ג'ין והמלצות לג'ין איכותי
אחד המשקאות החריפים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא הג'ין. הג'ין הוא הבסיס להרבה מאוד קוקטיילים מעניינים, והוא בא לידי ביטוי בעוד מגוון רחב ...

סוגי ערק מומלצים: המדריך לחובבי האניס

אוהבי אלכוהול (ואנשים בכלל) מתחלקים לשתי קבוצות – אלה שאוהבים טעמי אניס, ואלה שלא יכולים להתקרב אליהם. בין משקאות האניס הפופולריים והאהובים במיוחד בישראל נמצא הערק, שהיה על המדפים הרבה לפני שהישראלים התחילו להבין יותר באלכוהול. בתקופה ההיא רוב האנשים צרכו את אותו סוג של ערק בסיסי, אך כיום ניתן למצוא בישראל סוגי ערק שונים, כולל ערק איכותי במיוחד.

 

מה זה ערק?

כאמור, ערק הוא משקה אלכוהולי בטעם אניס, שזכה לפופולריות עצומה במזרח התיכון, ככל הנראה כבר במאה ה-13. לבנון, מצרים, סוריה, טורקיה וישראל, הן בין הארצות בהן הוא נפוץ במיוחד. ערק מיוצר באמצעות זיקוק של ענבים או של תמרים, בתוספת זרעים או עלים של צמח האניס, שמעניקים לו את טעמו הייחודי. נהוג לשתות אותו קר, לרוב עם מים או קרח, שהופכים אותו משקוף למשקה לבן וחלבי.

 

3 סוגי ערק עיקריים

כאמור, ניתן למצוא ערק ברמות שונות של איכויות ומחירים, לכן חשוב לבדוק מראש האם זה ערק מומלץ ואיכותי, או ערק בסיסי יותר.

1. ערק קלאסי: ערק מסורתי שעשוי בשיטות עתיקות יומין, מה שמבטיח חווית שתייה אותנטית ועקבית. העובדה שהמשקה מחליק בגרון ובעל טעם מאוזן, הופכת אותו לחביב הקהל בישראל ובמזרח התיכון כולו. בין סוגי הערק הללו ניתן למנות את ערק עלית וערק אשקלון.

 

2. ערק פרימיום: למי שמחפש טעם מעודן יותר, מומלץ לבחור בערק פרימיום, המיוצר מחומרי גלם מובחרים, בתהליכים קפדניים ובאמצעים מתקדמים. התוצאה היא משקה אניסי איכותי ועשיר, שמתאים למגוון של שימושים. ערק נח, ערק גולני וערק קעוואר, הם בין סוגי הערק האיכותיים הללו.

 

3. ערק בטעמים: מכיוון שנהוג לערבב ערק עם נוזלים אחרים כמו מיץ לימונים, ניתן למצוא בשוק משקאות ערק בטעמים שונים. ביניהם ערק לימונים קלאסי, ערק אשכולית אדומה, ערק פסיפלורה, ערק רוזטה ועוד.

מה ההבדל בין ערק לאוזו?

ערק הוא משקה אחד ממשפחה שלמה של משקאות אניס, כמו פסטיס, פרנו, ראקי ואוזו. בישראל, לרוב ניתן למצוא בברים ובמסעדות ערק ואוזו, לכן נשאלת השאלה מה ההבדל ביניהם. על אף שמדובר במשקאות דומים מאד, יש ביניהם כמה הבדלים, בין היתר ברמת המתיקות, אחוזי האלכוהול וגוון הטעמים. הנה כמה גורמים שעשויים לחדד את ההבדלים הללו:

  • חומר הגלם – בעוד שערק מכינים לרוב מזיקוק של ענבים או תמרים, אוזו מכינים לעיתים גם מתאנים ואפילו מכוהל שמופק מדגנים או ממולסה.
  • חלקי הצמח – במשקאות שונים משתמשים בחלקים אחרים של הצמח, כמו פרחי אניס, כוכבי אניס או זרעי שומר. הדבר יכול להשפיע משמעותית על ההבדלים בין המשקאות.
  • חיבור הטעמים – ישנן דרכים שונות להעניק את הטעם האניסי למשקאות השונים. לעיתים מפיקים מהצמח שמן אתרי, אותו מוסיפים למשקה; אחרים משרים את האניס באלכוהול, לפני תהליך הזיקוק; אופציה נוספת היא לאדות את האלכוהול דרך צמחי האניס.

הבחירה בין ערק לאוזו מסתכמת בסופו של דבר בהעדפה אישית. כאשר שואלים איזה ערק מומלץ או איזה אוזו הכי טוב, הפתרון המוצלח ביותר הוא להזמין שני בקבוקים מאיכות טובה, ולטעום אותם זה לצד זה.

 

משקאות מנדלסון חשין – מגוון של משקאות אניס איכותיים

אמנם משקאות אניס עדיין נחשבים לנישה קטנה יחסית, אך יש להם מקום של כבוד בתרבות השתייה הישראלית. אנחנו ב"משקאות מנדלסון חשין" מעריכים את החיבה שרבים מכם רוכשים אליהם, ולכן תוכלו למצוא בחנות האינטרנטית שלנו מגוון של משקאות אניס איכותיים ומעניינים, לצד משקאות קלאסיים מוכרים. ביניהם ערק נקי ברמות איכות שונות ובתוספת טעמים; מבחר בקבוקי אוזו מתוצרת יוונית; וכמובן גם פסטיס ופרנו צרפתיים. אם אתם מתלבטים באיזה משקה לבחור או שיש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לצלצל אלינו בטלפון 03-9300558

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.