כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
סוגי וודקה
מדריך הוודקה המלא: סוגי וודקה, מחירים ומותגים וודקה היא אחד מהמשקאות האלכוהוליים הנצרכים ביותר בעולם ולא בכדי. הוודקה משתלבת מעולה במשקאות וקוקטיילים שונים ...
מדריך קוניאק – קוניאק מומלץ, סוגים, המלצות ומחירים
אלכוהול איכותי משחק חלק מרכזי בהמון מפגשים חברתיים. אנשים מחפשים אחר קצת יותר מוודקה רדבול, ומנסים למצוא את עצמם מבין המגוון העצום שאפשר ...
יינות בוטיק בישראל – מדריך יקבי בוטיק מובילים ומומלצים בארץ
מחפשים יינות בוטיק מומלצים? הגעתם למקום הנכון. צוות מומחי המשקאות של "משקאות מנדלסון חשין", גיבש עבורכם מדריך של יקבים מובילים בישראל. מהם המאפיינים ...

סדנת וויסקי – סדנת טעימות וויסקי מומלצת

תמיד אהבתם וויסקי ולא ידעתם להסביר למה? הגיע הזמן להעמיק ולהעשיר את הידע שלכם בעזרת סדנת וויסקי מומלצת של "משקאות מנדלסון חשין". בסדנה, שמועברת על ידי מומחי משקאות מקצועיים, תטעמו מבחר ביטויים של מזקקות מובילות בעולם, תקבלו הסברים מפורטים וכלים להבנת המשקה ותיהנו מליווי של כיבוד עשיר התואם את המעמד. נשמע מעניין? כל הפרטים במאמר הבא.

 

וויסקי – המשקה והאגדה

הידעתם שוויסקי הוא המשקה הרשמי של מדינת אלבמה? ולא בכדי, הוויסקי הוא משקה חריף נפוץ ואהוב בכל העולם. הוא מיוצר בתהליך של התססה וזיקוק דגנים ולאחר מכן יישון בחביות עץ למספר שנים טובות. הנוזל הסופי מכיל מינימום 40% אלכוהול וטעמים רבודים ועמוקים התלויים בעיקר במתכון, במרכיבים ובשיטת ההכנה. מקורו של הוויסקי הוא דווקא במזרח התיכון, אך רק כאשר שיטות הזיקוק שלו התפשטו למדינות הבריטיות, באזור המאה ה-15, התחיל המשקה למצב עצמו כאחד מהמשקאות החריפים הפופולאריים ביותר וכאחד שאהוב גם על מעמד הפועלים והביניים וגם על המעמדות העליונים.

 

המאפיינים של וויסקי טוב

על מנת להכין וויסקי איכותי וטוב יש צורך בשילוב של מספר גורמים אשר מתלכדים לכדי נוזל ענברי זהוב ויפייפה:

  • חומרי גלם – חומרי גלם משובחים הם הבסיס של כל מוצר איכות, כך גם בוויסקי. החל מהמים בהם עושים שימוש ועד לחביות העץ בהם מיישנים את הנוזל, ככל שתהליך הייצור יכלול חומרי גלם טובים יותר כך המוצר הסופי ייחשב לטוב יותר.
  • מסורת ייצור – כפי שנפרט בהמשך, ישנן דרכים רבות להכנת וויסקי וכל שיטה מפיקה מוצר סופי מעט שונה. לכן, למסורת הייצור ולהקפדה על שלבי ייצור נכונים ישנה חשיבות מכרעת בהגעה לתוצר סופי אידיאלי.
  • יישון – לאחר זיקוק הנוזל יש להכניס אותו לחביות עץ מיוחדות לצורך יישון. ככל שזמן היישון ארוך יותר, כך נחשב הוויסקי ליוקרתי יותר. אומנם זה נדיר, אך בשווקים ניתן למצוא וויסקי הנושא לא פחות מ-50 שנות יישון.

 

שיטות ייצור

בעולם התפחתו שיטות ומסורות זיקוק שונות אשר הובילו לגאוות יחידה ולמשקאות בעלי איכויות שונות:

  • סקוטלנד – אחד מסוגי הוויסקי הפופולאריים ביותר, בעל חשיבות תרבותית וכלכלית מרכזית בסקוטלנד. הוויסקי מזוקק לפחות פעמיים ומיושן לפחות שלוש שנים בחביות אלון, ועל מנת לקבל את התואר "ויסקי סקוטי" עליו להיות מיוצר בגבולות סקוטלנד.
  • אירלנד- בעבר היה הוויסקי האירי המשקה המזוקק האהוב ביותר בעולם, אך הפופולריות של דעכה בסוף המאה ה-19. ויסקי אירי מוגדר ככזה בתנאי שהוכן בגבולות אירלנד, יושן לפחות שלוש שנים בחבית עץ – לא בהכרח אלון, ואין תנאי לגבי מספר הזיקוקים שהוא צריך לעבור.
  • ארצות הברית – כמו כל דבר, גם את הוויסקי לקחו האמריקאים והפכו אותו לגרנדיוזי. לכן תוכלו למצוא לא פחות משישה סוגים שונים של וויסקי המיוצר בארצות הברית. קצרה היריעה מלהכיל, אך ככלל סוגי הוויסקי שונים אלו מאלו בעיקר בחומר המרכזי ממנו הם מיוצרים: תירס, שיפון, חיטה ולתת שעורה.
  • יפני – הוויסקי היפני יוצר ברובו לצריכה מקומית עד לשנת 2000, אך מאז יצא לשוק העולמי צבר המשקה היפני תאוצה ואפילו הצליח לנצח בתחרויות שבעבר נשלטו על ידי יצרניות איריות וסקוטיות. השיטה היפנית לזיקוק וויסקי דומה לשיטה הסקוטית, אך שונה בעיקר בחביות העץ המשמשות ליישון המשקה. היפנים עושים שימוש בזן מקומי של אלון הקרוי "אלון מיזונארה".

 

טעימות וויסקי – סדנת הטעימות שהיא חוויה חד פעמית

משקאות מנדלסון חשין, בשיתוף פעולה עם מזקקות הוויסקי היוקרתיות ביותר בעולם, מביאים לכם סדרה של סדנאות טעימת וויסקי המבוססות על כל מותגי הוויסקי המובילים. במרכזה של כל סדנה תעמוד כל פעם מזקקה שונה, כאשר את הערב מנחה מומחה וויסקי מקצועי ומנוסה. במהלך הערב יוענקו הסברים על הוויסקי וכיצד ניתן להבין ולנתח את הרבדים העמוקים של הטעם המורכב של משקאות הוויסקי השונים, נעמוד על ההבדלים של וויסקי בעל דרגות יישון שונות וכמובן נבצע טעימות של וויסקי יוקרתי מבית היוצר של המזקקה הנבחרת.  הערב ילווה בכיבוד עשיר – לחמים, גבינות בוטיק וממרחים בשפע.

 

משקאות מנדלסון חשין

החברה שלנו פועלת בתחום המשקאות עוד משנת 1958. במרוצת השנים השתדלנו להביא לציבור הישראלי את המשקאות האיכותיים והמבוקשים ביותר, במחירים אטרקטיביים והוגנים לכל כיס. את כל הידע והניסיון שצברנו רתמנו על מנת להביא לכם גם סדנאות טעימות מגוונות, ברמה הגבוהה ביותר. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו >>>כאן<<<

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.