כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
פותחים ארוחה – סוגי אפריטיף מומלצים
כל ארוחה טובה מקבלת שדרוג משמעותי בזכות הוספה של אלכוהול לשולחן. בדרך כלל, נוטים להעניק תשומת לב רבה יותר לבחירת האלכוהול שילווה את ...
לא רק לברמנים: היכרות עם סוגי אלכוהול נפוצים 
אנשי מקצוע בתחום האלכוהול, כמו ברמנים ומיקסולוגים, מן הסתם מכירים את השמות והתכונות של סוגי משקאות חריפים. אבל ככל שתרבות השתייה הולכת ומתרחבת, ...
הזמנת יין באינטרנט – איפה משתלם לקנות יין אונליין
האהבה ליין היא אהבה שמשותפת להמון אנשים. יין נחשב למשקה האלים, הוא מלווה באופן מושלם ארוחות, וכיף לשתות אותו גם בצורה קז'ואלית בבית, ...

יין יבש או חצי יבש – מצא את ההבדלים

כל חובב יין נתקל במושגים יין יבש, יין חצי יבש ולעיתים גם יין מתוק. אלא שלא תמיד ההבדלים ביניהם ברורים, מה שמקשה על בחירת היין המתאים לאירוע או לארוחה. כדי לבחור את הבקבוק הנכון, חשוב להבין מה המאפיינים של כל אחד מהם וגם להכיר כמה מהסוגים הפופולריים שלהם.

 

מהו יין יבש?

התשובה הפשוטה לשאלה מה זה יין יבש, היא שמדובר ביין שמכיל פחות סוכר ולכן הוא המתיקות שלו פחותה מזו של יינות אחרים. הסיבה נעוצה בכך שהיין עבר תסיסה מלאה, במהלכה כמעט כל הסוכר שקיים בענבים הפך לאלכוהול. לרוב כמות הסוכר ביין יבש קטנה מאד, ועומדת על פחות מ-4 גרם לליטר. כאשר מדובר ביינות לבנים, התוצאה היא יין מרענן ופריך, בעל מינרליות וחומציות גבוהה יחסית, טאנינים מודגשים וטעם נקי ומעט פירותי. כשמדובר ביין אדום, הוא לרוב יהיה בעל גוף מלא וטעמים עמוקים ומורכבים יותר. כל התכונות הללו הופכות את היין היבש לבחירה המועדפת על אוהבי יין.

עוד מאפיינים של יינות יבשים הם:

  • לרוב בעלי אחוזי אלכוהול גבוהים יותר
  • טעמים מורכבים שמתפתחים בהתאם לטרואר, זן הענבים וטכניקת הייצור
  • מגוון רחב של טעמים וארומות, ביניהם הדרים, תפוחים, פירות יער ועשבי תיבול

 

מהו יין חצי יבש?

מבחינת רמת המתיקות שלו, יין חצי יבש נמצא בין יין יבש למתוק. מדובר ביין שעבר תסיסה חלקית, כאשר חלק מהסוכר של הענבים נותר ביין ולא הומר לאלכוהול. התוצאה היא יין בעל רמת סוכר גבוהה יותר, שנעה בין 4 ל-20 גרם לליטר. יינות חצי יבשים מתאפיינים בהרמוניה של מתיקות, חומציות ופירותיות, לכן הם אהובים על ציבור גדול של אנשים, שלאו דווקא מורגלים בשתיית יין. או כפי שנהוג לומר באופן מקצועי, אלה הם יינות "נגישים". הם מתאימים למגוון רחב של מנות ואפילו מוגשים לצד קינוחים. בדרך כלל יין חצי יבש הוא יין לבן, אך ישנם גם יינות אדומים חצי יבשים.

עוד מאפיינים של יינות חצי יבשים הם:

  • לרוב בעלי אחוזי אלכוהול נמוכים יותר
  • טעם פירותי ומתקתק עם ארומות פרחוניות
  • בעלי גוף מלא ומרקם חלק וכבד יותר

 

יין יבש או חצי יבש: איך בוחרים?

ההחלטה אם לשתות או להגיש יין יבש או חצי יבש, תלויה בסופו של דבר בהעדפות האישיות, וכן בסוג האירוע או הארוחה הספציפית בה מדובר. להלן מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון על מנת לבצע את הבחירה הנכונה:
1. העדפת טעם: בשלב הראשון כדאי להבין איזה יין מועדף מבחינת הטעם. האם מדובר ביין אלכוהולי יותר, בעל חמיצות ופריכות, או יין עדין יותר ומתקתק. הגדרות אלה מסייעות בהכוונה לסוג היין הנכון עבור אותו אדם. כאשר מדובר על אירוע או ארוחה רבי משתתפים, יש לקחת בחשבון שעבור רוב האנשים שאינם שותים יינות באופן תכוף, יין לבן חצי יבש מתוק הוא האפשרות המועדפת.

2. התאמה לאוכל: כאשר מתאימים יינות לארוחה, הדבר משתנה בהתאם לסוג המנות או סגנון המטבח בו מדובר. לדוגמא, יינות אדומים יבשים ויינות לבנים חצי יבשים, יתאימו יותר למנות כבדות בעלות טעמים עשירים ותיבול עז. יין לבן יבש לעומת זאת, ישתלב היטב בארוחה בעלת אופי קליל. התאמה לאוכל יכולה להתבטא גם במתכונים שמבשלים עם יין. מנות כבדות ועשירות כמו צלי ותבשילים ארוכים, מקובל לבשל עם יין אדום יבש. לעומת זאת, למנות קלילות ומתקתקות מתאים יין לבן לבישול, שיכול להיות יבש או חצי יבש.

3. ניסוי ותעייה: מכיוון שיש הבדלים משמעותיים בין יינות יבשים ליינות חצי יבשים, הדרך הטובה ביותר להבין באילו מהם לבחור היא באמצעות טעימה של כמה שיותר סוגי יינות ויקבים. ניתן להגיע למשל לטעימות המתקיימות מדי פעם בחנויות יין מובילות. אפשרות מומלצת נוספת היא להציע לאורחים מספר סוגים של יינות, שיקלעו לטעמים השונים שלהם.

 

סוגי יין לבן יבש וחצי יבש

בעוד יינות אדומים הם בדרך כלל יבשים, יין לבן חצי יבש הוא אופציה נפוצה יותר. לכן כדאי להכיר את זני הענבים השונים המאפיינים כל אחד מהם. בין הזנים הפופולריים של יינות לבנים יבשים הם סוביניון בלאן, שרדונה וריזלינג. האחרונים נפוצים גם בגרסה חצי יבשה, לצד זנים כמו גוורצטרמינר, שנין בלאן ומוסקטו.

 

משקאות מנדלסון חשין – מבחר גדול של יינות יבשים וחצי יבשים

באהבה אין חוקים, והדבר נכון גם לגבי האהבה ליין. כמו שקיימים אינסוף סוגים של זני ענבים ובקבוקים בטעמים שונים, כך גם ההעדפות של הלוגמים אותם שונות זו מזו. לכן לאבחנה בין יין לבן יבש או חצי יבש יש משמעות גדולה – היא מאפשרת לאפיין את התכונות הכלליות של היין, ובאופן זה להקל על הבחירה של הבקבוק המתאים ביותר. אם אתם מתכננים אירוע או ארוחה, אנחנו ממליצים לכם לקחת בחשבון את התכונות המאפיינות את שני הסוגים, הן מבחינת הטעם של האורחים והן מבחינת ההתאמה לסוג האירוע. בחנות האינטרנטית שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של יינות לבנים יבשים וחצי יבשים. אנחנו מזמינים אתכם להתרשם מהמבחר, למצוא את היינות שמתאימים לכם ולהזמין אותם הביתה בלחיצת כפתור. אם תרצו להתייעץ איתנו, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 054-8743974

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.