כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
קאווה מומלצת
המדריך האולטימטיבי לבחירת קאווה מומלצת ואיכותית יין מבעבע (Sparkling wine) הוא סוג של יין שיש בו כמויות משמעותיות של פחמן דו-חמצני מומס, הגורמות ...
יקבים מומלצים
יקבים מובילים בישראל: סקירה, טיפים ושאלות נפוצות קיימות עדויות על ייצור יין בארץ ישראל כבר בתקופה התנכ"ית. תרבות היין בישראל מתייחסת לאלפי שנים ...
מדריך ג'ין – סוגי ג'ין והמלצות לג'ין איכותי
אחד המשקאות החריפים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא הג'ין. הג'ין הוא הבסיס להרבה מאוד קוקטיילים מעניינים, והוא בא לידי ביטוי בעוד מגוון רחב ...

לא רק לברמנים: היכרות עם סוגי אלכוהול נפוצים 

אנשי מקצוע בתחום האלכוהול, כמו ברמנים ומיקסולוגים, מן הסתם מכירים את השמות והתכונות של סוגי משקאות חריפים. אבל ככל שתרבות השתייה הולכת ומתרחבת, כדאי לכל מי שאוהב לשתות אלכוהול, להכיר לפחות כמה סוגי אלכוהול נפוצים. היכרות זו תעזור לכל אחת ואחד לבחור סוגי אלכוהול בבר, בעת הזמנה מאתר משקאות ואפילו במהלך קניות בסופר.

ראשית כדאי לדעת, שמשקאות אלכוהוליים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: אלכוהול מזוקק ואלכוהול מותסס, זאת בהתאם לטכניקה ולתהליך הייצור שלהם. כל קבוצה בעלת תכונות אחרות, ונכללים בה משקאות חריפים שונים. את חלקם צורכים באמצעות שתייה של המשקה כפי שהוא, כמו במקרה של יין או בירה, ואחרים מהווים בסיס לקוקטיילים שונים. היכרות קצת יותר מעמיקה עם שמות המשקאות והמאפיינים שלהם, יסייעו לבחור משקה בהתאם לטעם האישי או לסגנון האירוע.

 

מה זה אלכוהול מזוקק?

זיקוק אלכוהול הוא תהליך מרכזי בייצור של סוגים רבים של משקאות חריפים. תחילתו בחימום של נוזל מותסס כמו יין, בירה או פחמימות מותססות. מטרת החימום היא להפריד את האלכוהול מהמים ומיתר החומרים שנמצאים בנוזל. בשלב זה האלכוהול מתאדה והאדים מגיעים למיכל עיבוי, שם הם מתקררים והופכים חזרה לנוזל. זה הוא למעשה האלכוהול המזוקק, שמכיל אחוזי אלכוהול גבוהים.

 

4 סוגי משקאות חריפים מאלכוהול מזוקק

  • וודקה: משקה פופולרי ורב תכליתי, בשל הניטרליות שלו. בדרך כלל מחזיקים וודקה במקפיא, אך היא אינה קופאת בשל תכולת האלכוהול הגבוהה שלה – לרוב סביב 40-50%. ניתן לשתות אותה נקייה, להוסיף לה נוזלים שונים כמו מיץ תפוזים, או להשתמש בה כבסיס לקוקטיילים מורכבים.
  • וויסקי: משקה חריף מורכב ובעל ניואנסים של טעם וארומה, המיושן בחביות עץ. זו אחת מהסיבות בגללן מתאים לאניני טעם, שאוהבים משקאות חריפים עוצמתיים. ישנם סוגי וויסקי שונים, כמו וויסקי סקוטי (סקוטש), וויסקי אירי או ברבן אמריקאי, לצד וויסקי ייחודי יותר כמו וויסקי יפני. השוני ביניהם תלוי בחומרי הגלם, שיטת הייצור, סוג החביות ומשך היישון, שיכול לנוע משנים בודדות ועד 18 שנה ויותר.
  • רום: משקה שעשוי ממולסה או ממיץ קנה סוכר, ולעתים קרובות מזוהה עם קוקטיילים טרופיים. הוא בעל מגוון רחב של פרופילי טעם, מקלילים ואווריריים בצבע בהיר, ועד עשירים ובעלי גוף מלא, בצבע זהוב עמוק. שניהם משמשים ליצירת קוקטיילים שונים, בראשם "מוחיטו" ו"דאקירי".
  • טקילה: משקה מקסיקני, שמופק מצמח האגבה הכחולה וידוע בטעמו הייחודי. ניתן למצוא טקילה ברמות שונות של איכות – ככל שהיא איכותית יותר, כך טעמה עשיר והיא מחליקה בקלות בגרון. נהוג לשתות טקילה בשוט, שלוגמים במהירות אחרי טבילת הלשון במלח, ומיד נוגסים בפלח לימון. הטקילה היא הרכיב העיקרי בקוקטייל הפופולרי "מרגריטה".

 

מה זה אלכוהול מותסס?

תסיסה היא תהליך ביולוגי טבעי, במהלכו שמרים או חיידקים מפרקים את הסוכר לחומצה לקטית, פחמן דו חמצני ואלכוהול. התוצאה היא משקאות אלכוהוליים שונים, בעלי תכולה של 0.5% אלכוהול לפחות. המשקאות הללו נחשבים לפופולריים ביותר, מכיוון שמקובל לשתות אותם גם באירועי יום יום, כמו ארוחה משפחתית.

 

4 סוגי משקאות מבוססי אלכוהול מותסס

  • יין: הכנת יין מתבססת על תסיסה של ענבים או פירות אחרים, שמייצרת עושר טעמים וארומות מורכבות. בין סוגי היין העיקריים השייכים לקבוצה זו, ניתן למצוא יין אדום, לבן, רוזה וכתום, יינות תוססים כמו שמפניה וקאווה, וכן יינות מפירות אחרים כמו רימונים ודובדבנים.
  • בירה: מהמשקאות האלכוהוליים הוותיקים והנצרכים ביותר בעולם. הבירה מיוצרת באמצעות תסיסה של דגנים כמו שעורה, חיטה ושיפון. קיים מגוון של סוגי בירה, שהטעם והצבע שלהם מושפעים מתהליך הייצור ומחומרי הגלם שהיא מכילה. בין הסוגים הנפוצים ניתן למצוא בירה אייל, לאגר, חיטה, IPA ו-Stout.
  • סיידר: מיץ תפוחים מותסס, שמהווה חלופה מרעננת למשקאות אלכוהוליים חזקים ועשירים יותר. הוא מגיע ברמות שונות של מתיקות, ולאחרונה צובר פופולריות בקרב חובבי אלכוהול עדין ומתקתק.
  • סאקה: סוג של יין אורז שמוצאו ביפן. הוא מיוצר על ידי התססה של עמילן אורז באמצעות שמרים, כשהתוצאה היא משקה בטעם עדין בעל 15% אלכוהול. בשוק קיימים סוגים שונים של סאקה, שלרוב נהוג לשתות במסעדות יפניות, לצד סושי ומאכלים יפניים נוספים.

 

משקאות מנדלסון חשין – מגוון של משקאות חריפים איכותיים

אנחנו ב"משקאות מנדלסון חשין", גאים במומחיות שלנו בעולם האלכוהול, אותה צברנו בעשרות שנות פעילותנו בתחום. הניסיון הרב שלנו מתבטא בקולקציה מרשימה של משקאות אלכוהוליים מסוגים שונים, בטווח רחב של מחירים. בין אם אתם רוצים להעשיר את בר המשקאות הביתי, מתכוננים לערב קוקטיילים או עושים את צעדיכם הראשונים כברמנים – אנחנו מזמינים אתכם להתרשם ממגוון המשקאות הגדול שבאתר, ולמצוא בו כל משקה שאתם מחפשים. בין היתר תוכלו להזמין אליכם הביתה יין, בירה, וודקה, טקילה, וויסקי, רום ועוד משקאות איכותיים רבים, שתוכלו להתענג על טעמם בכל הזדמנות. אם אתם זקוקים לייעוץ או שיש לכם שאלות נוספות, צלצלו אלינו 03-9300558

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.