כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
מדריך קוניאק – קוניאק מומלץ, סוגים, המלצות ומחירים
אלכוהול איכותי משחק חלק מרכזי בהמון מפגשים חברתיים. אנשים מחפשים אחר קצת יותר מוודקה רדבול, ומנסים למצוא את עצמם מבין המגוון העצום שאפשר ...
מה ההבדל בין יין אדום ללבן?
בשנים האחרונות, צריכת היין בישראל נמצאת במגמת עלייה עקבית. אמנם לא מדובר במעצמת יין כמו צרפת או איטליה, אבל הנתונים מלמדים שבשנת 2022 ...
לא רק לברמנים: היכרות עם סוגי אלכוהול נפוצים 
אנשי מקצוע בתחום האלכוהול, כמו ברמנים ומיקסולוגים, מן הסתם מכירים את השמות והתכונות של סוגי משקאות חריפים. אבל ככל שתרבות השתייה הולכת ומתרחבת, ...

פותחים ארוחה – סוגי אפריטיף מומלצים

כל ארוחה טובה מקבלת שדרוג משמעותי בזכות הוספה של אלכוהול לשולחן. בדרך כלל, נוטים להעניק תשומת לב רבה יותר לבחירת האלכוהול שילווה את הארוחה עצמה. אבל כדי להפוך את ההנאה ממנה למושלמת באמת, כדאי להקדים אותה עם משקה אפריטיף מומלץ ואיכותי.

 

מה זה אפריטיף?

מקור השם "אפריטיף" הוא במילה הלטינית "לפתוח" (aperire), שם שמעיד על תפקידו של המשקה בפתיחת הארוחה. לרוב מדובר במשקה אלכוהולי קליל יחסית, שמטרתו לפתוח את התיאבון ולעורר את פעילות מערכת העיכול.
שתיית אפריטיף  היתה נהוגה כבר לפני אלפי שנים. ביוון העתיקה היו שותים לפני הארוחה יין מהול במים, ואילו ברומא נהגו למזוג לסועדים יין מתוק ומתובל. רבים מכנים אותו בשם "אפריטיף איטלקי", מכיוון שבמאה ה-19 תרבות השתייה שלו התפתחה משמעותית באיטליה וגם בצרפת. לא מפתיע אם כן, שרבים מסוגי המשקאות הללו, מיוצרים באיטליה. באותם ימים ניתן היה למצוא סוגי אפריטיף רבים דווקא בתפריטים של בתי קפה, שם היו מתכנסים לקראת ארוחת הערב.

 

סוגי אפריטיף מומלצים

קיימים סוגים רבים של משקאות המתאימים להגשה כאפריטיף, שניתן לחלק לכמה קבוצות עיקריות:
1. אפריטיף מר: בדרך כלל זהו משקה אלכוהולי אדום, המאופיין בטעם מריר. בין המשקאות המרירים הפופולריים ביותר, ניתן למצוא מותגים מוכרים כמו אפרול וקמפרי. יש החושבים שמדובר במשקאות זהים, אך כאשר בודקים מה ההבדל בין אפרול לקמפרי, מגלים שיש ביניהם שוני. האפרול עדין יותר ובעל טעמים מודגשים של תפוז מר. לקמפרי לעומתו יש טעם מעט עשבוני ועז יותר. לצד מרטיני ביטר, מדובר באפשרות מומלצת ומתוחכמת לפתיחת הארוחה.

2. אפריטיף מתוק: מי שמעדיפים פתיחה מתוקה יותר לארוחה, יוכלו למזוג אפריטיפים בעל גוון מתקתק, שהנפוץ ביניהם הוא ורמוט. מדובר ביין מחוזק, מתובל וממותק, בעל טעם עשיר וארומטי. לחילופין, ניתן לפתוח את הארוחה למשל עם יין רוזה עדין, בעל ארומות פרחוניות.

3. אפרטיף פירותי: סוג זה ניתן לשייך למשקאות המתוקים יותר, אבל כאן מדובר על ליקרים שמבוססים על פרי אמיתי. לדוגמא, ליקר וודרן תות או משמש, ליקר לוקסרדו דובדבן או מחייה אשכולית אדומה. למשפחה זו ניתן להוסיף משקאות מבעבעים פירותיים כמו פרוסקו.

4. אפריטיף אניסי: מדובר במשפחה של משקאות אלכוהוליים בעלי טעמי אניס עזים ואחוזי אלכוהול גבוהים במיוחד. ביניהם אוזו, פסטיס, ערק וכדומה. בדרך כלל מגישים אותם בפתיחת הארוחה בשילוב של מיצים טבעיים כמו מיץ אשכוליות.

 

קוקטייל אפריטיף

ניתן לפתוח ארוחה במשקאות נקיים, אבל אפשרות מוצלחת נוספת היא להגיש קוקטיילים קלים המבוססים עליהם. הנה כמה דוגמאות:

  • אפרול שפריץ משקה המבוסס על אפרול, פרוסקו ומי סודה
  • נגרוני – שילוב של ורמוט, קמפרי וג'ין
  • קיר רויאל – ערבוב של קרם דה קסיס ושמפניה, שנהוג להגיש עם פירות יער
  • בליני – קוקטייל שמכינים בכוס שמפניה, המכיל אפרסק טרי ויין תוסס

 

איך בוחרים אפריטיף לארוחה?

כדי לבחור אפריטיף שיחמיא לארוחה ויתאים לטעמיה, כדאי להתחשב בסגנון שלה. ככל שמדובר בארוחה קלה ועדינה יותר, כך כדאי שהמשקה יהיה יותר קליל. גם בקיץ נהוג להגיש אפריטיף מרענן יותר מאשר בחורף. בנוסף, יש להתחשב כמובן גם בטעמם של האורחים, ובמקרה הצורך להכין כמה אופציות שיוכלו לבחור מהן. את האפריטיף מגישים לרוב בכוסות קטנות, עם קרח או בלעדיו. אפשר ורצוי להוסיף לו גם קישוטים מפירות טריים, ולהגיש לצידו נשנושים כמו אגוזים או זיתים.

 

משקאות מנדלסון חשין – מגוון סוגי אפריטיף מובחרים

אלכוהול שמוגש כפתיח של ארוחה, הוא המבשר הראשון והמסקרן של החוויה שמצפה לסועדים. בין אם הוא מוגש נקי או כחלק מקוקטייל, כאשר מדובר במשקה איכותי וטעים, הוא לא רק פותח לאורחים את התיאבון, אלא גם פותח את הלב. לכן בחרנו בקפידה את סוגי הבקבוקים המתאימים לכך ביותר, ביניהם משקאות מרירים ומתוקים, פירותיים ואניסיים, וגם סוגים מיוחדים של ליקרים מעניינים. תוכלו להתרשם מכל אלה בחנות האינטרנטית שלנו, לבחור את הטעמים המתאימים לארוחה שאתם מכינים, ולהזמין אותם בפשטות ובקלות עד פתח הבית. אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לייעוץ בבחירה, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 054-8743974

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.