כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
מתכון למרגריטה – כך מכינים את אחד הקוקטיילים האהובים בעולם
קשה למצוא תפריט קוקטיילים שלא מכיל וריאציה כל שהיא של קוקטייל מרגריטה, מהקוקטיילים הנמכרים והפופולריים ביותר בעולם. לא לחינם מדובר באחד הקוקטיילים הראשונים ...
יין יבש או חצי יבש – מצא את ההבדלים
כל חובב יין נתקל במושגים יין יבש, יין חצי יבש ולעיתים גם יין מתוק. אלא שלא תמיד ההבדלים ביניהם ברורים, מה שמקשה על ...
סוגי וודקה
מדריך הוודקה המלא: סוגי וודקה, מחירים ומותגים וודקה היא אחד מהמשקאות האלכוהוליים הנצרכים ביותר בעולם ולא בכדי. הוודקה משתלבת מעולה במשקאות וקוקטיילים שונים ...

מתכוני קוקטיילים – טיפים ומתכונים לקוקטיילים ביתיים

לא ברור בדיוק מתי נכנסה המילה "מיקסולוג" ללקסיקון הקולינרי, אבל אין ספק שמאז היא רק צברה תאוצה. בניגוד למה שחושבים לפעמים, לא מדובר בברמן אלא במומחה לערבוב משקאות, שאף מפתח מתכוני קוקטיילים בעצמו.

כדי להפוך למיקסולוג מקצועי צריך ללמוד ולהתמחות בתחום, אבל אין סיבה שכל חובב אלכוהול לא יוכל להכין קוקטיילים בבית בעצמו. לא מדובר בתורה מסובכת מדי, ובעזרת מתכון לקוקטייל עם הסברים מדויקים, אפשר להגיע לתוצאה מוצלחת.

 

5 טיפים להכנת קוקטיילים בבית

לפני שמתחילים להכין קוקטיילים בבית, מומלץ לאסוף כמה מתכונים לקוקטיילים כמו אלה שמופיעים בהמשך, ולהיעזר בטיפים הבאים:

  1. רכיבים – כמו כל דבר מאכל, גם קוקטייל טוב מתחיל ברכיבים איכותיים, גם אם הם פשוטים ובסיסיים. איכות האלכוהול, הסירופ והמיץ יכולה לעשות את כל ההבדל.
  2. אלכוהול – לא חייבים להחזיק בבית מלאי עצום של סוגי אלכוהול, אבל חשוב שיהיו מאיכות גבוהה. סוגי המשקאות תלויים כמובן במתכונים שרוצים להכין, אבל רצוי שיהיו כמה סוגים שלהם, כמו וודקה, ג'ין, רום, וויסקי וטקילה. בנוסף, מומלץ לרכוש כמה סוגי ליקרים, בטעמים שונים.
  3. פרופורציות – גם כשזה מגיע לקוקטיילים, כדאי לשמור על פרופורציות. במקרה הזה, הכוונה ליחסים בין המרכיבים השונים, שמשפיעים על איזון הטעמים וריכוז האלכוהול. לכן חשוב מאד לעקוב אחרי המתכון, ולא להתפתות לניסויים בדיוק כשהאורחים מגיעים.
  4. קרח – לקרח יש תפקיד משמעותי, מכיוון שהוא מוריד את טמפרטורת הקוקטייל והופך אותו למרענן יותר. בקיץ אפשר גם לקרר את הכוסות מראש, כדי שלא יגרמו לקוקטייל להתחמם.
  5. קישוטים – כאשר מקבלים קוקטייל מעוצב בבר, הדבר תמיד מעורר התפעלות. אפשר לשחזר את התחושה הזו גם בבית, בעזרת קישוטים שונים שמתאימים לכוס ולמרכיבי הקוקטייל. בין ביניהם פירות טריים או מיובשים, עשבי תיבול, פרחים, עיטורי סוכר או מלח ועוד.

 

2 מתכונים לקוקטיילים קלאסיים

לפני שניגשים להכנת המתכון, חשוב לבדוק שיש את בבית כל החומרים הדרושים, ושאביזרים כמו שייקר וכוסית מדידה נמצאים בהישג יד. לפני ההכנה של הקוקטייל עצמו, כדאי לבצע הכנות מקדימות, כמו שטיפה של עשבי תיבול, חיתוך של פלחי לימון, הכנת סירופ להמתקה, קישוטים וכדומה. כך הקוקטייל לא ימתין זמן רב מדי לפני ההגשה ויאבד את איזון הטעמים הרצוי.

וודקה מרטיני

60 מ"ל וודקה
15 מ"ל וורמוט לבן יבש
3 קוביות קרח
רצועה (זסט) של קליפת לימון או 3 זיתים מגולענים, משופדים על קיסם

  • מניחים את הקרח בשייקר ויוצקים פנימה את שני המשקאות.
  • מנערים במשך כחצי דקה, עד שמרגישים שהקוקטייל קר.
  • מסננים לכוס מרטיני ומניחים עליה את שיפוד הזיתים או קליפת לימון. מגישים מיד.

 

מוחיטו

60 מ"ל רום לבן

30 מ"ל מיץ ליים

15 מ"ל מי סוכר

½ לימון, חתוך לקוביות

חופן קטן של עלי נענע, שטופים ומיובשים
גבעול נענע קטן, שטוף ומיובש

חופן קוביות קרח, רצוי כתושות

1 כוס מי סודה

  • מעבירים לכוס שתייה גבוהה את קוביות הלימון ומועכים היטב בעזרת כף עץ צרה, כדי לשחרר מיץ וארומה מהקליפה.
  • מוסיפים רום, מיץ ליים, מי סוכר, עלי נענע ומעט קרח כתוש.
  • יוצקים סודה כמעט עד שפת הכוס, ומערבבים בעדינות בכפית דקה.
  • מניחים למעלה את גבעול הנענע ומגישים.

 

משקאות מנדלסון חושן – מבחר משקאות וליקרים להכנת קוקטיילים

אם גם אתם חולמים על הכנת קוקטיילים בבית, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להזמין הביתה משקאות אלכוהוליים איכותיים שאתם אוהבים. לא משנה אם בא לכם לפנק את האורחים עם מוחיטו מרענן; להגיש בארוחה רומנטית נגרוני לוהט; או להפתיע את החברים עם מרגריטות צוננות – אצלנו ב"משקאות מנדלסון חשין" תוכלו למצוא את כל הבקבוקים שאתם צריכים להחזיק בבית. בחנות האינטרנטית שלנו תוכלו להתרשם ממבחר גדול במיוחד של סוגי משקאות, שיהפכו את האירוע הבא שלכם לחגיגה של קוקטיילים טעימים ומלהיבים. נשמח לייעץ ולהמליץ לכם על המשקאות המתאימים בטלפון 03-9300558

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.