כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
יקבים מומלצים
יקבים מובילים בישראל: סקירה, טיפים ושאלות נפוצות קיימות עדויות על ייצור יין בארץ ישראל כבר בתקופה התנכ"ית. תרבות היין בישראל מתייחסת לאלפי שנים ...
סוגי וודקה
מדריך הוודקה המלא: סוגי וודקה, מחירים ומותגים וודקה היא אחד מהמשקאות האלכוהוליים הנצרכים ביותר בעולם ולא בכדי. הוודקה משתלבת מעולה במשקאות וקוקטיילים שונים ...
יין יבש או חצי יבש – מצא את ההבדלים
כל חובב יין נתקל במושגים יין יבש, יין חצי יבש ולעיתים גם יין מתוק. אלא שלא תמיד ההבדלים ביניהם ברורים, מה שמקשה על ...

שותים ונהנים: כמה אלכוהול לקנות לחתונה

תכנון חתונה כרוך בפרטים רבים וכן בהוצאות לא מבוטלות. אחד ההיבטים החשובים של האירוע שיש לתת עליו את הדעת, הוא כמות האלכוהול שכדאי לקנות. חישוב אלכוהול לחתונה מראש ובאופן מדויק, יכול להשפיע על האווירה באירוע; למנוע הוצאות מיותרות בגלל כמות מופרזת; ולהבטיח חוויה בלתי נשכחת ומהנה לזוג המאושר ולאורחים.

 

כמה אלכוהול לקנות לחתונה – הדגשים החשובים

לכאורה, מחשבון אלכוהול לחתונה יכול לעשות את העבודה וניתן להתבסס על הנתונים שלו. אבל כדי לחשב את כמות האלכוהול עבור החתונה באופן המדויק ביותר האפשרי, ישנם מספר גורמים נוספים שכדאי לקחת בחשבון:

1. ספירת אורחים והרגלי שתייה

מספר האנשים שמשתתפים בחתונה הוא הגורם הראשון שיש לתת עליו את הדעת. מן הסתם ישנו הבדל משמעותי בין כמות האלכוהול שצריך להזמין לחתונה של 300 איש או לחתונה של 500 איש. החישוב הנפוץ מתבסס על כך ש-40% מהאורחים ישתו לפחות כוס אלכוהול אחת (150 מ"ל משקה). אלא שישנן אירועים בהם ישתו הרבה יותר ואחרים, בהם כמעט ולא ישתו. למרות שאי אפשר לחזות העדפות אישיות, הבנה כללית של הרגלי השתייה של האורחים יכולה לעזור להעריך את כמות האלכוהול הדרושה. עוד ניתן לקחת בחשבון את חלוקת הגילאים – האם יש הרבה אורחים צעירים שאוהבים לשתות, או בעיקר מבוגרים שנוהגים לשתות פחות.

2. משך החתונה, השעה והמיקום שלה

האורך הצפוי של החתונה הוא גורם משמעותי נוסף בתכנון, אשר מחשבון אלכוהול לאירועים לא יכול לקחת בחשבון. ככל שהאירוע ארוך יותר, סביר להניח שהאורחים ישתו יותר. חשוב להתייחס גם לשלבים השונים באירוע, כמו קבלת הפנים הראשית, הארוחה, שלב הריקודים וכדומה, כדי להעריך טוב יותר את משך האירוע ואת כמות השתייה בכל אחד מהשלבים. עוד גורם חשוב הוא שעת החתונה – בחתונת צהריים קיצית נהוג לשתות פחות מאשר בחתונת ערב, שנמשכת לתוך השעות הקטנות של הלילה. המיקום של האירוע גם הוא בעל משמעות. כאשר ההגעה כרוכה בנסיעה ארוכה, האורחים שנוהגים מעדיפים לשתות פחות.

3. האווירה

לכמות האלכוהול וכמובן לסוגים שלו, יש השפעה על האווירה בחתונה. אם רוצים לייצר אווירה נעימה וסולידית, האלכוהול יתפוס בה חלק משני. לרוב הוא יתבסס על משקאות כמו יין ובירה, ופחות על משקאות "כבדים". לעומת זאת, אם הכיוון הוא מסיבה תוססת עם קהל צעיר, כמות האלכוהול תהיה גדולה בהרבה, ודאי אם מוסיפים לאירוע בר אקטיבי.

4. התקציב

מכיוון שחתונה היא בדרך כלל הוצאה משמעותית המורכבת מכמות גדולה של אלמנטים, חשוב לזכור להקדיש חלק מהתקציב לרכישת אלכוהול. אחרי שמסגרת התקציב הוגדרה, יש לתכנן את רשימת הקניות כך שניתן יהיה לעמוד בה. בין היתר, מומלץ לוודא מה מדיניות ההחזרות של הספק ממנו רוכשים את המשקאות, במידה ויישארו בקבוקים שלא נפתחו.

 

רשימת אלכוהול לחתונה – מה חשוב לקנות

הצעת אפשרויות אלכוהוליות שונות היא אלמנט חיוני של חישוב אלכוהול לחתונה. חשוב לתת מענה רחב ככל הניתן לטעמים ולהעדפות השונות של האורחים, כדי להבטיח שכל אחד ימצא את מבוקשו. הנה רשימה הכוללת את המשקאות הנפוצים והפופולריים ביותר, שכדאי להזמין:

  • יין מדובר במשפחה רחבה של סוגי יינות, ברמות איכות שונות. מומלץ ליצור תמהיל שכולל יינות אדומים ולבנים מכמה סוגים, אשר היחסים ביניהם משתנים בהתאם לעונה ולהרגלי השתייה של האורחים. בקיץ נוהגים להעדיף משקאות קרים יותר, כך שהדגש יהיה על יינות לבנים, שאליהם ניתן להוסיף גם יינות רוזה. בנוסף, אפשר לתת מקום גם ליינות תוססים, כמו פרוסקו, קאווה ואפילו שמפניה, בהתאם לתקציב.
  • בירה אחד המשקאות האהובים ביותר, במיוחד על קהל צעיר. גם כאן מדובר במגוון גדול, כשהשאלה העיקרית היא האם הכיוון הוא בירות תעשייתיות סטנדרטיות, בירות מהחבית או בירות בוטיק מקומיות ומעניינות יותר.
  • משקאות חריפים – המשקאות האהובים ביותר הם וויסקי, טקילה, וודקה, ג'ין וליקרים מסוגים שונים. כמובן שניתן לבחור במשקאות נוספים, אבל זהו הבסיס ההכרחי. הכמויות תלויות גם באופן בו משקאות אלה מוגשים – האם הם נועדו לשתיה כמו שהם, או כבסיס להכנת קוקטיילים.
  • משקאות לא אלכוהוליים – משקאות אלה נועדו לתת פתרון לאנשים שנמנעים מאלכוהול, להוות בסיס להכנת קוקטיילים או לצורך ערבובים כמו וודקה רד-בול, וודקה תפוזים וכדומה. לצד אלה יש לקנות משקאות קלים ולוודא שיהיו מים בשפע.

 

מנדלסון חשין – מבחר של אלכוהול איכותי לאירועים

אמנם מחשבון אלכוהול לחתונה הוא כלי עזר משמעותי, אך אנחנו ב"מנדלסון חשין" יודעים שישנם גורמים רבים אחרים, המשפיעים על היכולת שלכם לחשב את כמות האלכוהול הדרושה. הניסיון הרב שלנו בהכנת רשימות אלכוהול לחתונות מסוגים שונים, מאפשר לנו להעניק לכם ייעוץ מקצועי, כדי שתוכלו להרכיב עבור האורחים שלכם את התמהיל הנכון. בחנות האינטרנטית שלנו תוכלו למצוא מגוון עצום של משקאות בטווח רחב של מחירים. זאת על מנת שתוכלו להבטיח שהאירוע ייערך באווירה שמחה, ושכל האורחים ימצאו בבר את המשקאות האהובים עליהם. אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לייעוץ, אל תהססו לצלצל אלינו למספר 054-8743974

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.