כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
יקבים מומלצים
יקבים מובילים בישראל: סקירה, טיפים ושאלות נפוצות קיימות עדויות על ייצור יין בארץ ישראל כבר בתקופה התנכ"ית. תרבות היין בישראל מתייחסת לאלפי שנים ...
סוגי ערק מומלצים: המדריך לחובבי האניס
אוהבי אלכוהול (ואנשים בכלל) מתחלקים לשתי קבוצות - אלה שאוהבים טעמי אניס, ואלה שלא יכולים להתקרב אליהם. בין משקאות האניס הפופולריים והאהובים במיוחד ...
יין יבש או חצי יבש – מצא את ההבדלים
כל חובב יין נתקל במושגים יין יבש, יין חצי יבש ולעיתים גם יין מתוק. אלא שלא תמיד ההבדלים ביניהם ברורים, מה שמקשה על ...

מה ההבדל בין יין אדום ללבן?

בשנים האחרונות, צריכת היין בישראל נמצאת במגמת עלייה עקבית. אמנם לא מדובר במעצמת יין כמו צרפת או איטליה, אבל הנתונים מלמדים שבשנת 2022 הישראלים שתו כ-40 מיליון בקבוקי יין – עלייה של 10% ביחס לשנה הקודמת.

אף כי המודעות והאהבה של הישראלים ליין הולכת וגדלה, עדיין רבים לא מתמצאים בעובדות שמאחורי הבקבוקים, כמו למשל מה ההבדל בין יין אדום ללבן. ידע כזה לא רק יעשיר את ההבנה של כל אחד ואחת ביין, אלא גם יסייע פרקטית בבחירה של היין המתאים.

מה הם המאפיינים של יין אדום?

יין אדום הוא אחד המשקאות האלכוהוליים האהובים ביותר בעולם. הוא עשוי מזני ענבים בצבע כהה, שעוברים תהליך תסיסה מיוחד. בתהליך זה מתסיסים את מיץ הענבים יחד עם הקליפות, מה שמעניק ליין טעם וארומה עמוקים ומרקם עשיר.

הטעמים והארומות של היין משתנים בהתאם לזן הענבים, מיקום הכרם (ה"טרואר"), מועד הבציר, תהליך היישון וטכניקת הייצור שלו. הארומה (או בשפה מקצועית יותר "אף") יכולה למשל להזכיר פירות יער כהים, תבלינים מסויימים, וכן טעמים אדמתיים או מעושנים. מה שאומר שלכל סוג של יין אדום יש פרופיל טעמים ייחודי משלו. קברנה סוביניון, מרלו, שיראז ופינו נואר, הם בין סוגי היין האדום הפופולריים ביותר.

בעבר היה מקובל להתאים יין אדום רק לארוחות כבדות ודשנות, המכילות מנות בעלות טעמים עזים. זאת מכיוון שהטאנינים הקיימים ביין אדום, מאזנים את הטעם העשיר של מנות כאלה, כך שהוא משלים את החוויה הקולינרית ומשדרג אותה. בשנים האחרונות, ישנה גמישות רבה יותר באשר להתאמה של יין למזון. לדוגמא, יין אדום קליל בהחלט יכול ללוות גם ארוחות קיציות או בעלות טעמים עדינים.

מה הם המאפיינים של יין לבן?

בניגוד ליין אדום, יין לבן מיוצר באמצעות התססה של מיץ של ענבים, ללא הקליפות. לרוב יהיה מדובר בענבים בעלי קליפה ירוקה או בצבע בהיר. תהליך זה משמר את המאפיינים העדינים והפריכים שלהם, כך שהתוצאה היא יין קליל ומרענן יותר.

ישנם מגוון סוגים של יין לבן, שטעמם משתנה בהתאם לזן הענב, מקום הגידול שלו, שנת הבציר וכל השלבים של תהליך הייצור. הטעם והארומה יכולים להזכיר למשל פירות הדר, פירות טרופיים או ניחוחות פרחוניים, ולעיתים יהיו גם בעלי גוון מינרלי. לזני יין לבן פופולריים כמו שרדונה, סוביניון בלאן וריזלינג, יש פרופיל טעם ייחודי משלהם, מה שמאפשר לחובבי יין להתנסות בחוויות טעם שונות.

יין לבן נחשב למתאים במיוחד לארוחות קלילות, בעלות טעמים עדינים או לארוחות שמתקיימות בימים חמים. החומציות התוססת והטבע המרענן שלהם, משלימים ומעצימים את הטעמים של ארוחות כאלה, ויוצרים הרמוניה מושלמת בחיך. עם זאת, כמו במקרה של היין האדום, יין לבן עשיר יותר, יתאים ללוות גם ארוחות כבדות ועזות טעמים, במיוחד בקיץ.

מה ההבדל בין יין לבן לאדום?

כאשר מזמינים יין במסעדה, השאלה הראשונה של המלצר תהיה האם הסועדים מעוניינים להזמין יין לבן או אדום. מעבר להעדפה האישית, כדאי להכיר קצת יותר לעומק את ההבדלים ביניהם, כדי להקל על הבחירה. המידע הזה יכול לסייע גם במצב של העדפות שונות סביב השולחן.

זני ענבים: יין אדום עשוי בדרך כלל מזני ענבים בצבע כהה, בעוד יין לבן עשוי מענבים בעלי קליפה ירוקה או בהירה. בחירת הענבים משפיעה רבות על הצבע, רמת הטאנינים ופרופיל הטעם הכללי של היין.

יישון ותסיסה: יינות אדומים ולבנים מתיישנים ומותססים בצורה שונה, מה שמשפיע משמעותית על פרופיל הטעם שלהם. יינות אדומים נהוג ליישן בחביות עץ אלון, שמעניקות להם טעם עמוק ומורכב. יינות לבנים, לעומת זאת, מיושנים בדרך כלל במיכלי נירוסטה, שמשמרים את החמיצות, הרעננות והפירותיות שלהם.

יתרונות בריאותיים: צריכה מתונה של יין אדום ולבן כאחד, נקשרה ליתרונות בריאותיים פוטנציאליים. הדבר נכון במיוחד לגבי יין אדום, מכיוון שהוא עשיר בנוגדי חמצון כמו רזברטרול, ועשוי לתרום לבריאות הלב. עם זאת, חשוב לציין שהיתרונות הללו מתייחסים אך ורק לצריכה מתונה של יין.

משקאות מנדלסון חשין – מבחר ענק של יינות לבנים ואדומים

בין אם אתם מחפשים יין לבן או אדום, אנחנו ב"משקאות מנדלסון חשין" שמחים להציע לכם מגוון גדול במיוחד של יינות איכותיים משני הסוגים, בטווח רחב של מחירים. תוכלו למקד את החיפוש שלכם בחנות האינטרנטית שלנו, לפי סוג הענב, ארץ או חבל הייצור, היקב ועוד. אנחנו מזמינים אתכם להתרשם מהיינות השונים, לקרוא עליהם ולבחור את היין שמדבר אליכם במיוחד. כחנות משקאות ותיקה שהוקמה כבר בשנת 1958, אנחנו דואגים לאסוף עבורכם את היינות המובחרים והמשובחים ביותר, שיבטיחו לכם הנאה מושלמת, בפני עצמם או לצד הארוחה. הצוות המקצועי שלנו ישמח לייעץ ולענות על כל שאלה בטלפון 03-9300558

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.