כל ההזמנות שיבוצעו היום למוצרים שאינם כשרים לפסח יסופקו רק לאחר החג | כל התמונות באתר להמחשה בלבד | משלוחים תוך 3 ימים עסקים - לפי תקנון האתר | משלוח חינם בקניה מעל ₪299
0
אולי תאהב/י גם
מדריך קוניאק – קוניאק מומלץ, סוגים, המלצות ומחירים
אלכוהול איכותי משחק חלק מרכזי בהמון מפגשים חברתיים. אנשים מחפשים אחר קצת יותר מוודקה רדבול, ומנסים למצוא את עצמם מבין המגוון העצום שאפשר ...
קאווה מומלצת
המדריך האולטימטיבי לבחירת קאווה מומלצת ואיכותית יין מבעבע (Sparkling wine) הוא סוג של יין שיש בו כמויות משמעותיות של פחמן דו-חמצני מומס, הגורמות ...
שותים ונהנים: כמה אלכוהול לקנות לחתונה
תכנון חתונה כרוך בפרטים רבים וכן בהוצאות לא מבוטלות. אחד ההיבטים החשובים של האירוע שיש לתת עליו את הדעת, הוא כמות האלכוהול שכדאי ...

מתקן חבית בירה – משקאות מנדלסון חשין

הבירה נחשבת למשקה האלכוהולי הנפוץ והאהוב ביותר בעולם ולא בכדי. היא קלילה לשתייה, מרעננת, בעלת היסטוריית הכנה עתיקה ומגוון סוגים רחב המאפשר כמעט לכל אדם למצוא את סוג הבירה המועדף עליו. אך האם אתם יודעים מהי הדרך הטובה ביותר לשתיית בירה? כיצד מייצרים את הבירות הטובות בעולם? והיכן מוצאים את כל מותגי הבירות המובילים בישראל בחנות אחת? כל התשובות במאמר הבא.

 

משקה עתיק יומין

על פי הדעה המקובלת כיום בקרב ההיסטוריונים, הבירה למעשה התגלתה בטעות כאשר כמה בני אדם שתו נוזל של דגנים נבוטים וחשו אופוריה מיד לאחר מכן. מאז נעשו ניסיונות לשחזר את ההצלחה ועד לימינו אנו, בהם הבירות מאופיינות במסורות הכנה מסודרות, שיטות מדויקות ומכשור מתקדם הממטב את טעם התוצר הסופי. מרבית הבירות מבוססות על התססה של דגנים כמו חיטה, שיבולת שועל, שעורה וכו, וישנם כמה דרכים שונות לייצור הבירה ואין סוף מתכונים מגוונים המפיקים תוצר שונה.

 

תהליך ייצור הבירה

כאמור, ישנן דרכים שונות להכנת בירה, אך תהליך ההכנה נותר דומה יחסית וכולל לא פחות מ-שבעה שלבים שונים:

  • הלתתה – השלב בו הופכים את השעורה ללתת, על מנת שאפשר יהיה להתחיל לעבוד עמה.
  • גריסה – בשלב זה גורסים את הלתת ומערבבים אותו עם יתר הדגנים הגרוסים. הגריסה מאפשרת לחשוף את שטח הפנים של הגרעינים ולהקל את מלאכת ההכנה.
  • השריה – על מנת למצות את טעם הלתת ושאר הדגנים, יש להשרות את התערובת במים חמים למשך כ-5 שעות בממוצע.
  • סינון – לאחר ההשריה יש צורך להפריד בין הנוזל והחלקים הלא רצויים של התערובת. הסינון מתבצע במיכל נפרד תוך מאמצים לסחיטת כל הסוכרים והטעמים מהתערובת המקורית.
  • רתיחה – כעת, יש להרתיח את הנוזל למשך כ-90 דקות לערך, תלוי בשיטת ההכנה. הדבר מאפשר לבירה לקבל את המלוא פוטנציאל הטעמים שלה.
  • תסיסה – השלב האחרון הוא קירור הנוזל והזרמתו למיכל ההתססה. בשלב זה מוסיפים את השמרים והוא אורך עד כחודש ימים.

 

סוגים של בירה

באופן כללי, כל סוגי הבירה בעולם נחלקים לשתי משפחות עיקריות – לאגר ואייל. שני הסוגים נבדלים זה מזה בכמה בחינות:

  • סוג השמרים – בבירות מסוג אייל עושים שימוש בשמרי אייל ובבירה מסוג לאגר עושים שימוש בשמרי…לאגר.
  • תסיסה – תהליך ההתססה מעט שונה כאשר שמרי האייל מותססים בחלקו העליון של מיכל ההתססה ואילו הלאגר בחלקו התחתון.
  • טמפרטורה – שמרי האייל זקוקים לטמפרטורה של בין 15-24 מעלות על מנת להתרבות, לעומת שמרי הלאגר שזקוקים לטמפרטורה נמוכה יותר של כ4-15 מעלות.

הבדלים אלו מתכנסים לכדי הבדלים של ממש בטעם הבירה. בירות אייל נחשבות לקלילות יותר ולבעלות טעם עשיר ופירותי. לעומתן, בירות הלאגר עמוקות יותר ומאופיינות בטעמים מרירים של קפה ושוקולד.

 

מהי הדרך הטובה ביותר לשתות בירה?

הבירה היא משקה הנסמך על טריות, מרגע שנחשפה לאוויר העולם היא מתחילה לאבד מהגזים שלה ומגוון הטעמים נחלש אט אט. נכון להיום ישנן שתי שיטות מרכזיות לשתיית בירה טרייה גם ללא מפעל בירה צמוד לבית:

  • בירה מבקבוק – בירת מבקבוק או פחית היא בירה אשר בתום תהליך ההכנה שלה, מוכנסת לבקבוקים ייעודיים ונשלחת לשווקים. היתרון של שיטה זו הוא היכולת לשלוח את המוצר לכל פינה בעולם, אך הדבר מגיע על חשבון פגיעה בטריות ובאיכות הטעמים. עם זאת, בירה מבקבוק נפוצה ביותר ועדיין נחשבת לשיטה צריכה טובה.
  • בירה מחבית – דרך נוספת היא שתיית הבירה מחבית בירה. בדרך זו הבירה נמזגת בעזרת ברזי בירה ישירות לכוס והיא מצריכה מתקן מזיגה ייעודי. דרך זו היא הטובה ביותר מכיוון שכך שומרת הבירה על טריות אידיאלית ונמזגת בטמפרטורה המיטבית בזכות מערכת קירור מובנת. שיטה זו נפוצה בעיקר בברים או במוסדות המסוגלים לתחזק ולתפעל את מתקן המזיגה.

 

מתקן בירה בסניפים של משקאות מנדלסון חשין

במשקאות מנדלסון חשין אנו עובדים ללא הפסקה על מנת להביא לכם את המשקאות החריפים הטובים והאיכותיים ביותר בעולם. בסניפים שלנו תוכלו למצוא ברזי בירה המחוברים לחביות עם מגוון הבירות המובילות בארץ ובעולם. הרכישה אפשרית לשתייה במקום או לנשיאה הביתה בעזרת בקבוקי פלסטיק ייעודיים השומרים על טריות הבירה בגדלים של חצי ליטר ועד לליטר וחצי. המחירים נעים בין 20 ל-40 ₪ לחצי ליטר בירה, בהתאם לסוג הבירה. נשמח לראותכם בסניפים ולעמוד לרשותכם בכל שאלה ובקשה, לפרטים נוספים חייגו: 050-3941-657.

 

הכניסה לאתר זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים.